Workshop insecten fotograferen

De lente komt, de natuur ontwaakt en de insectenfotografen trekken erop uit.

Insecten fotograferen is een uitdaging. Wanneer je insecten fotografeert, bestudeer je eigenlijk ook hun gedrag. Bij, vlinder of zweefvlieg: ze zitten nooit stil, maar toch lukt het om ook hen te fotograferen. Elk insecten heeft zo zijn favoriete plaats om rond te hangen. Zo kun je op bloemen bijen, hommels, vliegjes en andere insecten vinden.
In deze workshop leer je hoe je insecten kunt vinden, benaderen en fotograferen.

Doe mee aan deze workshop insecten fotograferen op

zondag 16 april 2024, van 13:00-15:00 uur.

We zijn opnieuw op bezoek bij VTV Blijdorp. Juist omdat hier zoveel soorten interessante insecten en spinnen te vinden zijn.

Duik in de wonderlijke wereld van insecten. Pak je camera en doe mee. Gewoon meekijken en observeren kan natuurlijk ook.

Na afloop drinken we een kopje thee.

Opgeven bij: natuurlijkrotterdam@knnv.nl

Kosten: € 5,- of een vrijwillige bijdrage; leden Natuurlijk Rotterdam gratis.

Gids/verkenners: Sharida, Sannetje, Jeroen

Met foto’s kunnen we aantonen welke soorten daadwerkelijk in dit gebied voorkomen. Dat is het resultaat van de inrichting en het beheer van dit gebied. Wat zou het mooi zijn, als op meerdere plaatsen in Rotterdam zoveel bijzondere natuur zich zou kunnen vestigen!

Insecten zijn in de afgelopen jaren enorm afgenomen. Dat heeft enorme impact op de natuur én de mens. Insecten zijn enorm belangrijk voor al het leven. Zij zorgen voor de bestuiving van (wilde) bloemen en zijn onmisbaar voor onze groente- en fruitteelt. Zij ruimen ook het afval in de natuur op. Insecten zijn een belangrijke voedselbron voor vogels, zoogdieren en vele andere diersoorten.

foto: Sannetje
Datum & tijd